Selasa, 15 Mac 2016

TIDAK SELAMANYA.


Jumaat lepas, aq dapat satu perkhabaran, ceh.. cam apa plak... stu berita la.. tapi berita yang happy MUNGKIN... tapi n3 sal berita tu aq akan post nnt... so kesan dari berita tu,aq upkan n3 ini, 

so.. klau diikutkan, sudah berapa lama aq dalam dunia blog nie, dari form 4 mungin... so dah 7 tahun, tapi x lawan lagi ngan blogger senior, diorang lagi lame dari aq, dan lebih berpengalaman dari aq, dan apa yg cuba aq bgtau, bagaimana aq lalui bnda nie semua, lebih kurang 7 tahun dan sampai pada tahap nie.

mula2 dlu, klau dari blog lama aq, korang akan tau, bagaimana karekter aq time tu, jiwang, kejap2 sedih, masalah2, nak nangis je, kejap2 puisi berpuitis2, luahan semua apa yang aq rasa, rasa nak bunuh diri, dan macam2 rasa, semua aq luahkan kat stu, blog lama tu pun dan berapa kali tukar nama, mengikut tahun demi tahun, ye lah, aq mmg jenis tu, setiap tahun nak semangat baru dan baru, dlu2 ade gak blogger nie, close kejap, pastu wat comeback balik, well bagi aq tu cara nk dapatkan semangat balik nk tulis blog.

so tahun demi tahun, dan jumpa senior2 blogger, abang2 semua, diorang nie mmg power la, mmg pro la,, mmg aq x lawan la even skarang pun, walaupun dah bertahun aq dalam nie, still x dapat lagi nk sepower diorang... ala2 super power la tu,,, hhahaa

dan belbagai2 jugaklah aq bace blog nie, mmg macam2 jenis semua, ada just suka2, crita sal diri sendiri dan macam2 lagi. ( aq rasa cam penah tulis dah yg nie ) 

(twist), dan sekarang aq jumpa  ramai yang masalah2 diorang cam aq dlu2, kadang2 sedih, perasaan bercampur baur dan macam2 rasa. dan semua tu aq penah lalui, dan aq penah tulis dalam blog lama aq, setiap minggu, still perasaan yang sama, sehingga la bertahun2.. keep writting bnda yg lebih kurang sama, masalah hati dan persaan.  

Dan tahun berganti tahun, aq knal ramai manusia dalam kalangan aq nie jugak, berkongsi2 cerita, dalam dunia yang sama, jumpa, borak2 lepak2, then kita akan sedar, kita x keseorangan dalam dunia nie,

Dan, segala bnda yang kita rasa dlu tu, sedih ape jadah semua tu, akan move on sedikit demi sedikit, yang penting, kita keep sibukkan diri, klau ada masalah crita ngan kawan, yang penting doa dan serahkan pada Tuhan.

Dan kita akan move on perlahan2, dan skarang... mungkin setahun lepas, aq boleh katakan, aq dan total move on, walaupun kadang2 ade lagi ckit2 rasa tu. tapi skrang, dah cepat move on, bila kita dah pernaha rasai, dari pengalaman yang lepas, so kita tahu, kalau kita keep fikir benda tu, ia akan makan diri, so better kita let it go. stop think.. and keep positive.. keep positive dan keep positive... jangan pernah lagi pikir negative, 

mmg masalah akan berganti2, tapi kita mest tahu cara nk move on, nk selesaikan masalah, kadang2 kita just pada masalah hati, so kita kna tahu camne nk move dari masalah perasaan nie. cari cara sendiri. then kita akan jumpa jalan keluar, yang penting jangan sesekali kita lupa Tuhan.

( twist ). dari dulu aq penah keep tulis, aq keep remind diri aq, setiap masalah aq nie, ada hikmah, setiap kali aq rasa sedih, aq ingatkan diri, ada hikmah sebalik semua nie, dan bertahun2, aq cuba ingatkan diri aq, ada hikmah semua nie, ade sesuatu tuhan nak bgi pada aku. dan aku cuba sesungguh mungkin, serahkan pada tuhan. serah pada tuhan segala2nya. serah pada tuhan. apa yang akan jadi ngan hati aq. dan sentiasa cuba terus dan terus ingatkan benda tu. dalam blog lama aq.. byk kali aq tulis. dan sampailah sekarang.

Aku x mampu halang jika hikmah itu sudah sampai pada aq, jika sudah tiba masanya, x de sape2 mampu halang, selama bertahun2 sakit dengan perasaan nie, struggle dengan fikiran dan akal, dengan nafsu, dan dengan dosa, bertahun2. mungkin tahun ini sudah sampai beritanya. 

( twist ). aq sudah dalam perhubungan. seorang calon isteri telah dipilih oleh emak aq, dan aq dalam proses mengenali seorang perempuan ini. Alhamdulillah... semoga dipermudahkan segalanya.

DAN MUNGKIN, AKU TIDAK SELAMANYA DISINI.

Demi seorang perempuan yang bakal menjadi pelengkap hidup aq, aku perlu perlahan2 move on dari dunia ini, kurangkan dari aktiviti2 yang kurang sihat, ini nekad aq, mungkin ramai akan pertikaikan, mampukah aku dan belbagai tomahan akan diberikan.

Dan aq bagi tahu, ini hidup aku, bukan hidup korang. dan aku tahu, apa yang aq mampu dan apa yang tidak. bukan hak korang untuk menilai aq.

( twist ) perancangan perhubungan in mungkin 3 tahun, sbb sehingga aq tamat belajar. dan cukuplah. 10 tahun aq, walupun perasaan tu sebenarnya lagi lama, tapi aq ambik secara rasmi, 10 tahun.

KAWAN, SAHABAT, BESTFREIND, DAN SESIAPA, " tidak masuk syurga seseorang mukmin itu jika memutuskan silaturrahim ".... dan aku tidak akan sesekali pernah putuskan persahabatan ini, keep texting me, insyaAllah aq reply, tidak ada sebab untuk aq lupakan orang2 yang pernah muncul dalam hidup aq dan bagi aq semangat, hingga apa yang aq dapat sekarang. 

satu hasrat dan keinginan pada aq, ingin lihat kawan2 bahagia, walaupun dengan cara sendiri, yang mana boleh aq bantu aq bantu, demi kasih sanyang aq pada kawan. insha Allah...

( semangat2 ini, banyak aq belajar daripada senior2 blogger, ingin aq listkan nama sorang2, tapi aku takut tertinggal, hahaha, thanks pada semua )

blog lama : http://yourredeagle.blogspot.my/

DAN AKU MASIH DALAM PERUBAHAN KE ARAH YANG LEBIH BAIK....

till we meet again...
:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SALAM RAMADAN

dah masuk hari ke 8 dah pun bulan ramadan, dan dah bulan 6 dah, aq dah skip untuk bulan 5, dah lupa nk sign in blog nie camne dah, facebook...