Isnin, 26 Disember 2016

TERUS MENULIS



aku masuk dalam dunia nie melalui blog, aq hidup dengan kisah kawan2 blogger dan aku takkan pernah hilang dari dunia blog ini, sebab ini permulaan aku dan ini pengakhiran aku, apa yang aku rasa apa yang aku hadap, semua aku akan tulis dalam blog nie, aku tulis blog bukan untuk orang kenal dan layan aku, aku tulis sebab untuk aku kuatkan diri aku sendiri, aku tulis ape yang penah aku lalui, mayb akan sentiasa ingatkan aku yang aku pernah jatuh , namun aku juga penah bangun.

punulisan yang lain dari yang lain,

penulisan blog aku memang lain dari blogger2 lain yang banyak memberi maklumat dan tips, sedangkan blog sendu aku nie, cam hidup segan mati x mau, dah ibarat hidup aku sendiri, hidup pun dah segan tapi mati x mau. bukan aku nk sangkal kadang2 hidup aku juga penuh dengan warna warni kehidupan, dengan pelbagai ragam manusia. itu semua mewarnai hidup aku, tapi semua tu x bertahan, aku masih lagi mencari2 sesuatu yang sentiasa boleh kuatkan aq setiap masa. tapi itulah, manusia tidak sempurna, aku seperti mencari yang sempurna, tapi aku lupa aku hidup dalam dunia plu.

PILIH DUNIA SAHABAT BUKAN DUNIA PLU.

banyak kali aq tersalah buat pilihan, aq pilih dunia plu, aku mengharapkan si dia dengan berbagai2 harapan, tapi untuk terakhir, aku juga yang rebah dan kecewa. baru aq sedar dalam dunia plu nie, tiada seorang pun yang akan setia di sisi kau, untuk sentiasa bersama kau melalui semuanya. semua hanyalah omongan kosong semata mata. aku lupa yang dunia plu nie tiada yang setia. berjanji untuk setia, tapi dibelakang masih dengan orang lain. even aq bagi komitmen 100 peratus hanya untuk dia. TAPI Ya, dia x pernah terfikir pun untuk hanya jadikan aku yang satu dalam hidup dia. dunia plu nie, x pernah puas dengan seorang, sentiasa mencari yang lain, tapi mulut sentiasa bicara, hanya kau yang ada untuk diri aku. PENIPU.

sudahlah, aku bukan puji diri sendiri, tapi itulah pengalaman aku, bila aq setia, yang sebaliknya, owhhh ade orang lain sebenarnya.

maaf jika aq bicara, kau cakap kau hanya ada aku dalam hidup kau, tapi dalam masa yang sama kau ade orang lain, jika orang lain itu lelaki, aku masih boleh terima. tapi orang lain itu perempuan. sudahlah, kau x serius dalam perhubungan, dalam satu masa kau boleh bermain kata dengan lelaki dan masa yang sama boleh bermain dengan perempuan.

ini yang pernah aku lalui, what goes around come around, klau kau bermain perasaan dengan lelaki, aq masih boleh terima, tapi ini kau pun dalam masa yang sama bermain perasaan dengan perempuan, bagi aku orang sebegini, dayus, teruk. kau nk menutup hidup gelap kau dengan miliki teman wanita. perempuan itu yang tiada salah dengan kau, tapi kau menduakan dia dengan lelaki lain. what goes around come around, satu hari kau pun akan merasa benda yang sama.

to this people, yang ada BF and the same time ade GF, buatlah pilihan, jangan jadi dayus, tolong jangan permainkan hati perempuan, kau tu lelaki, klau x sedia, putuskan perempuan tu, klau dah betul2 sedia, putuskan lelaki tu.

at least klau ye pun kau nk lebih dari satu, kau duakan laki tu dengan laki lain, bukan duakan perempuan dengan laki lain.

nie la sebab sebenarnya, aku akan jauhkan diri dari orang2 lelaki yang dah ade GF, aku x sanggup nak jadi orang kedua dalam hubungan yang kearah yang halal tu, sedangkan aku sentiasa dalam hubungan yang haram.

dunia plu aku berakhir begini, lebih baik aq undur diri dari mencemarkan yang halal.

tapi aku masih ada dunia sahabat, dan brotherhood.  abang2 dan kawan2, yang aq friendzone dan di friendzone kan, hahahaha masih lagi kekal ke hari ini, meskipun dah menjangkau bertahun2 6 tahun mungkin, semuanya masih lagi keep in touch,  sentiasa memberi nasihat kepada aku, tapi camtulah kalau darah muda ini, susah sikit nak dengar nasihat, asyik kena marah je sbb x dengar nasihat, tapi ape2 pun aq minx maaf dan terima kasih, sbb sentiasa sabar nak hadap perangai aku nie. sentiasa jaga aku supaya tidak jauh tergelincir. thanks you very much.

actully, nie aku ringkaskan untuk comeback setelah berbulan x post, sebab sibuk dengan belajar, banyak sangat aku nk tulis, banyak sangat aku lalui untuk sem ini, dari hati yang mati, hidup kembali, mati dan kebali hidup, dan sekarang hati pun sudah tidak rasa apa2. hadap dunia yang penuh dengan permainan.

entry comeback nie aq tulis oneday before exam, oneday before exam, dan hanya cuma aku tau perit untuk hadap exam nie , dengan mood yang down. 

moga2 kau sentiasa kuat mus.
dan tolong kuat.
demi masa depan kau.

see again...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SALAM RAMADAN

dah masuk hari ke 8 dah pun bulan ramadan, dan dah bulan 6 dah, aq dah skip untuk bulan 5, dah lupa nk sign in blog nie camne dah, facebook...